Hvor meget skal man frygte fremtiden i forbindelse med logo design?

Hvor meget skal man frygte fremtiden i forbindelse med logo design?

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

I rigtig gamle dage sad en tegner og lavede et logo, når dette blev ønsket, og tegneren kom måske med forslag til kunden om, hvordan man kunne lave logoet.

Så kom man med et første udkast, og sammen fandt man så frem til det endelige logo.

Dette er senere blevet mere organiseret, så man nu har hele firmaer, der hjælper med logo design, visuel identitet, opfattelse, branding og meget andet.

Senere blev det populært udelukkende at lave den slags logoer elektronisk, fordi det var sådan fremtiden skulle være. 
Tegninger hørte kun skitseområdet til, og ellers var det noget, som børn lavede.

Men bemærk bare nu om dage, hvor specielt sådan noget som coveromslag til musikalbums helst skal laves i hånden, da det giver et unikt udtryk og et unikum, som man stræber efter nu om dage, hvor tingene gerne skal laves i hånden og ikke serieproduceres. Tingene må gerne tage tid at lave.

Alligevel hører man jo tit frygten for, at sådan noget som robotter overtager ens arbejde.

Tænk bare på, da 3D-printere blev en ting, men det viste sig jo at være frygten for det ukendte, der gjorde sig gældende her.

Flere fabrikker frygtede jo, at folk nu bare ville lave deres ting selv (som man alligevel gjorde det i gamle dage), så man ikke havde brug for at tage ud at handle andet end dagligvarer.

Sådan er det jo ikke gået, for man fremstiller jo ikke noget, for at gøre livet sværere for menneskene, men måske skal ressourcerne bare omlægges.

Vi kan alligevel ikke hindre fremtiden, så hvis dit arbejde består i at lave logoer, så frygt ikke, at kunderne i fremtiden bare kan diktere til en maskine, hvordan de ønsker deres logo, og så kan den spytte det ud.

Du skal stadig fremstille det, som kunderne ikke kan tænke sig til, og computerne kan endnu ikke tolke og tænke selv.

Måske skal du omlægge din strategi for markedsføring og ekspertise, men du ender næppe arbejdsløs.